שירותי הובלה בצפון – למה כדאי לשים לב ואיך לבחור את הטובה ביותר?

שירותי הובלה בצפוןבשנים האחרונות, הפריפריה של מדינת ישראל, ובכלל זה אזור הצפון, עברו הליכי פיתוח מאסיביים.

יותר ויותר אנשים, בין אם כאלה שלא יכולים לעבוד בעלויות רכישת הדירה באזור המרכז, ובין אם כאלה המעוניינים באורח חיים רגוע ופסטורלי יותר, בוחרים בצפון להיות ביתם. זהו שינוי מבורך, שעתיד לשנות את פניה של מדינת ישראל בצורה משמעותית כבר בעתיד הנראה לעין.

באם גם אתם החלטתם לעבור לעיר, מושב או קיבוץ בצפון, בוודאי אתם יודעים שלפניכם משימה שאינה פשוטה מבחינה טכנית. מה שברור הוא שלא תוכלו לעשות זאת ללא חברות הובלה בצפון. מהם המאפיינים של חברות הובלה? כמה זה עולה? וכיצד ניתן לבחור בחברה המשתלמת ביותר?

סוגיית הגישה

אם יש פרמטר אחד בו אזור הצפון נמצא עדיין מאחור ביחס למרכז המפותח הוא התשתיות המאפיינות אותו: למרות השיפור המשמעותי של השנים האחרונות, יש עדיין המון מקום לשיפור. מבחינת חברות ההובלה, הסוגיה המשמעותית ביותר היא הכבישים, שבחלקים מסוימים של האזור נחשבים למשובשים, או אפילו לא קיימים (במקומם, למשל, יש דרכי עפר).

מרבית חברות ההובלה הפועלות באזור זה ידעו כיצד להגיע לכתובות השונות בדרך הבטוחה ביותר, גם בהתחשב בתנאים האלה, אם כי יש לקחת בחשבון התארכות אפשרית של משך ההובלה.

הצפון מאופיין בבנייה עירונית – אך לא רק

אזור הצפון הוא הכל חוץ מהומוגני, וניתן לראות בתחומיו מבני מגורים מכל סוג: פרוייקטים חדישים ומפוארים, לצד בתים פרטיים העומדים על תילם כבר עשרות שנים.

הגיוון כאן הוא רחב יותר מאשר ערי המרכז, למשל, בהן בנייה צפופה היא כמעט מובנית מאליה, אך גם מצריך היכרות מסוימת של חברת ההובלות עם הבנייה במקום אליו מתבצע המעבר: לא רק ברמה של עיר, מושב, קיבוץ או רשות מקומית מסוימת, אלא גם עד לרמה של שכונה או אפילו בניין אחד.

חברה מקצועית תשאל, עוד בשלב הראשוני של התיאום מולה, מהם בדיוק מאפייני המבנה אליו מתבצע המעבר, כמו גם המבנה שיש להוביל את הפריטים ממנו.

חברה שלא שואלת על כך צריכה להעלות יותר מאשר נורת אזהרה אחת, ולא מן הנמנע שהיא מקצועית פחות. על כל פנים, לאחר שמעבירים את הפרטים הרלוונטיים לחברה, רצוי לברר בדיוק בעזרת אילו אמצעים טכנולוגיים וכוח אדם יתבצע המעבר: הדבר משפיע, כמובן, על מחיר ההובלה, כמו גם פרמטרים אחרים אליהם נתייחס מיד.

הסוגיה הכלכלית

העובדה היא שהמחירים של לא מעט דברים בצפון זולים, לעיתים בעשרות אחוזים, מאשר במרכז. שמתבוננים על תחום ההובלות, התמונה שמקבלים היא מורכבת.

מצד אחד, ניתן בהחלט למצוא חברות אשר מציעות תעריפים משתלמים במיוחד, ולו מכיוון שהן רוצות למשוך כמה שיותר לקוחות. התחרות בין החברות שפועלות באזור זה, לרוב באופן בלעדי, גדולה, מה שעשוי ללכת לקראתו של הלקוח.

מנגד, יש להעמיד את סוגיית המרחק, המשמעותית במיוחד בקביעת מחירה של כל הובלה: ככל שהמרחק בין נקודת היעד למוצא גבוה יותר, כך המחיר צפוי לעלות, לעיתים בצורה משמעותית. באזור הצפון, וזה דבר ידוע, מרחקים גדולים יחסית בין יישובי המגורים, מה שעלול לייקר את המחיר. בכל מקרה, מומלץ לבצע סקר השוואת מחירים מקיף בין מספר חברות, כשאפשרות המיקוח קיימת גם קיימת.