הובלת מכולות – הובלה עם הציוד המתקדם ביותר!

מכולה הינה תיבה גדולה, בדרך כלל עשויית מתכת, אשר מטעינים על גבי כלי תחבורה שמיועד להעביר משאות. המכולה מהווה למעשה שיטת להובלת מטענים, שעה שלכל אחת נפח אחסון משלה.

אלא שעם כל יתרונות המכולות, הן עדיין לא יכולות לנוע בכוחות עצמן. וכאן בדיוק מתחילים לדבר על הובלת מכולות, המהווה חלק בלתי נפרד מסל השירותים של חברות רבות בתחום.

מהי הובלת מכולות?

הובלת מכולות היא שם כולל למגוון פעולות שתכליתן שינוע של מכולות ממקום למקום, מה שנעשה לרוב באמצעות משאיות, סמיטריילרים או פולטריילרים. את המכולה נהוג למקם על גבי כלי הרכב האלה באמצעות מנופים תעשייתיים, המתחברים ל"אוזניים" הממוקמות בכל אחת מפינות המכולה. הפעולה הזו צריכה להתבצע במלוא תשומת הלב, וכמובן – רק לאחר שהגורם המבצע מקבל רישיון לביצוע סוג זה של עבודות.

המסלול של כל מכולה משתנה, כמובן, בהתאם לצרכים של אלה שביצעו את ההזמנה, אם כי בדרך כלל המדובר הוא בנחלתו של המגזר העסקי, עם מקומות דוגמת נמלים, או גורמים דוגמת מפעלים. ואגב, לא מפתיעה העובדה, בהמשך לכך, שחברות שונות הפועלות בתחום מתמקמות מראש בסמוך לאזורים אלה, מה שמקצר תהליכים ביותר ממובן אחד, ומאפשר לגורמים המסתמכים על שירותיהן לחסוך בזמנים ובכספים גם יחד.

התאמת הרכב למכולה עצמה

סוגיה משמעותית אחרת שיש לתת עליה את הדעת, בעת הובלת המכולה, הוא ההתאמה החיונית בין הרכב שמוביל את המכולה לבין המכולה עצמה. בעיקר, הדברים אמורים לגבי משקל המכולה, שמגיע לרוב לעשרות רבות של טונים.

לא כל רכב אכן יכול לעמוד במשקל מהסוג הזה, ולכן חשוב לבדוק, כצעד ראשון, את כושר הנשיאה שלו. מצד שני, יתרון משמעותי של מכולות הוא האפשרות למקם אותן אחת על גבי השניה, מה שמאפשר לאחסן רשימה ארוכה של פריטים אפילו כששטח האחסון הכללי מצומצם באופן יחסי.

הובלת מכולות בינלאומית

שימוש במכולות נחשב כיום לצורת העברה פופולארית במיוחד, ולמעשה לדרך השינוע העיקרית בין מדינות שונות. במקרה הזה, השימוש נעשה לא בכבישים, כמובן, כי אם במטוסים או בספינות, התורמים לכך שההובלה תתבצע באופן מהיר, פחות או יותר. אלא שבמקרה הזה חשוב לתת את הדעת על גורם אחר, והוא זה הבירוקרטי.

כל מי שהתנסה בשינוע בינלאומי יוכל להעיד כי מדובר במשימה שאינה פשוטה כלל וכלל, מהבחינה הזו. לכל מדינה על גבי הגלובוס יש מדיניות משלה לגבי הפריטים הנכנסים לתוכה על גבי המכולות השונות, אך המכנה המשותף למרביתן הוא הצורך להשיג מראש אישורים רלוונטיים, כמו גם ביצוע בדיקות שונות של המכולה טרם אישור ההכנסה שלה. כאשר נעזרים בשירותיה של חברה המבצעת שילוח בינלאומי, באמצעות מכולות, מומלץ לוודא שהיא אכן בקיאה בתקנות הרלוונטיות בכל מדינה, ורצוי גם נמצאת בקשרים עם גורמים שונים במדינת היעד.