הובלה ירוקה – עוברים דירה ושומרים על הסביבה!

הובלה ירוקה - עוברים דירה ושומרים על הסביבה!כמעט כולם כבר מכירים בערך של שמירה על הסביבה ואורח חיים ירוק יותר. יותר ויותר מכוניות חשמליות או היברידיות נוסעות בכבישי הארץ, יותר ויותר אנשים ממיינים את האשפה הביתית ומשליכים לפח הנכון.

יותר ויותר אנשים ממחזרים בטריות ותורמים מוצרים מיד שניה לנזקקים. האם ניתן לעשות יותר? בוודאי שכן. אפילו את ההובלה אפשר כיום להפוך ליותר ידידותית לאדם ולסביבה. אך עושים את זה? בדרך שנקראת הובלה ירוקה כמובן.

המשאית החסכונית

כאשר מעבירים את הרהיטים, הבגדים, הספרים, המחשבים וכל היתר אל הבית החדש או כאשר מעבירים את הציוד המשרדי אל המשרד החדש, נעזרים בדרך כלל בחברת הובלות בעלת משאית או רכב מסחרי גדול אחר. רכב מסחרי או משאית גדולה עושים בדרך כלל שימוש בדלק יקר, שגם מזהם את הסביבה. האם ניתן למצוא דרכים להפוך את המשאית לחסכונית יותר? דרך אחת מוצלחת היא להתאים את רכב ההובלה לסוג ולמספר הפריטים שצריך להעביר וזאת, באופן מדויק יותר. שימוש ברכב הובלה גדול לצורך הובלה קטנה הוא צעד בזבזני ומיותר וכמובן – ההפך מהובלה ירוקה.

צעד נוסף שעשוי לרקום עור וגידים, כך מקווים בעלי המודעות הירוקה, הוא מעבר לכלי רכב ירוקים יותר. בדיוק כפי שישנם מכוניות פרטיות המונעות בחשמל או בגז, יש גם רכבי הובלות כאלה שנפוצים במיוחד מעבר לים. משאית חסכונית, ירוקה וידידותית יותר לסביבה יכולה גם להיות כזאת מהסוג ההיברידי. משאית כזאת מבוססת על שני מנועים פנימיים. מנוע אחד הוא המנוע החשמלי החסכוני והירוק יותר. המנוע השני הוא מנוע בעירה פנימית רגיל. המנוע הנוסף, המבוסס על דלק מזהם, נכנס לפעולה רק כאשר מערכות הרכב מזהות שיש צורך ביותר כוח או כאשר הסוללה זקוקה לטעינה תוך כדי נסיעה.

מוותרים על הפקקים

מלבד המשאית ההיברידית או החשמלית כפתרון איכותי להובלה ירוקה, יש גם דרכים נוספות שבהן ניתן להיעזר כדי להפוך את ההובלה ליותר אקולוגית וידידותית לסביבה. אפשר למשל לתכנן את ההובלות כך שיתבצעו לא בשעות סטנדרטיות. בשביל מה לנסוע בפקקים, בשעות השיא, כאשר אפשר באותה המידה לעשות את הדרך מחוץ לשעות העומס? כאשר רכב עומד בפקק הוא שורף דלק לחינם ויותר אנרגיה הולכת לאיבוד כאשר לא נוסעים במהירות קבועה (מהירות שיוט). חברות הובלה שישכילו לתכנן נכון יותר את שעות העבודה וכאלה שישלבו נכון יותר בין עבודות של הובלה ושילוח, יוכלו לחסוך לא מעט דלק ולא מעט זיהום אוויר. אם ייעשה שימוש במקביל במשאית היברידית, הרי שהתוצאה תהיה טובה שבעתיים.

ממחזרים וגם תורמים

לא רק בעלי חברות ההובלה יכולים לנקוט בצעדים חשובים בדרך להובלה ירוקה. גם מי שמזמין את שירות ההובלה יכול לנקוט צעדים חשובים לא פחות. מה למשל?

  • קרטונים לאריזה – במקום לקנות קרטונים חדשים ולזרום אותם לאשפה לאחר האריזה ניתן לרכוש קרטונים משומשים שמתאימים לשימוש חוזר. ישנן חברות הובלה שמציעות ללקוחות קרטונים כאלה ואפשר להשיג אותם גם מגורמים אחרים.
  • תרומה לסביבה ולקהילה – הובלה של נפח קטן יותר תורמת גם היא לסביבה. מעבר לבית חדש יכול להיות הזדמנות לתרום לקהילה וכך להקטין את נפח הציוד שמעבירים, את נפח הארגזים וכדומה. אפשר לתרום ספרים, צעצועים, בגדים. אפשר להעביר רהיטים ישנים למוסדות ולעמותות. מי שמתכנן לחדש את הריהוט לאחר המעבר, יוכל להפוך את הובלה קטנה – במידה ודרושה הובלה קטנה כדאי לפנות לחברות הובלה קטנות, בעלות רכבי הובלה ולא רק משאיות ענק.