המדריך המלא לבחירת חברת הובלה הטובה ביותר עבורכם!

המדריך לבחירת חברת הובלה

המדריך לבחירת חברת הובלה

בשעה טובה, החלטתם להחליף את כתובת הבית או המשרד, ואפילו מצאתם כתובת חדשה. המשימה האחרונה שנשארה לכם היא למצוא חברת הובלות שתוכל לבצע עבורכם את המעבר בצורה היעילה, הבטוחה, וכן – גם הזולה ביותר. ואז אתם סוקרים את שדה המשחק, ורואים שיש עבורכם אינספור אפשרויות. כיצד תוכלו לבחור את חברת ההובלות האידיאלית עבורכם? הנה מספר טיפים חשובים.

1. תחום הפעילות הספציפי

תחום ההובלות הוא אחד הרחבים ביותר הקיימים בנמצא. כל סוג של הובלה כולל תנאים שונים בתכלית לביצועה, כך שאין זה הכרח שכל חברת הובלות תהיה מומחית באותה מידה בכל פעולה ופעולה: ישנן חברות אשר מתמחות בהובלת משרדים, למשל, בעוד אחרות דווקא בכל הנוגע להובלות קטנות. גם הציוד שמחזיקה חברת ההובלות, דוגמת מנוף, אינו מובן מאליו, ויש לסקור גם אותו בעת הבחירה.

2. חשיבותו של ניסיון

בדומה לתחומים מקצועיים אחרים, אין צל של ספק שבתחום ההובלות ניסיון של חברת ההובלות פשוט לא יכול שלא להיות דבר חיובי. כאשר חברת ההובלות פועלת שנים ארוכות בתחום, ניתן להסיק, במידה לא מבוטלת של ודאות, שאנשיה ידעו כיצד להתמודד עם מצבים שונים, המאפיינים את תחום ההובלות. הגם שאין מדובר במדע מדויק, סביר להניח שחברות מנוסות וותיקות יהיו בעלות כוח אדם מנוסה וותיק, ולכן כזה שעשוי להיות יעיל ומקצועי יותר.

3. סוגיית הזמינות

גם אם חברת ההובלות נראית מקצועית מאד על הנייר, אין זה מובן מאליו כלל שהיא תהיה זמינה לביצועה של משימת הובלות ספציפית. אפשר לחלק את זה לשני היבטים מקבילים. הראשון הוא אזור הפעילות של החברה: ישנן חברת הפועלות בפריסה ארצית, בעוד אחרות רק באזורים מוגדרים מראש. שאלת אזור הפעילות, לכן, צריכה להיות אחת הראשונות שצריך לשאול את אנשי חברת ההובלות.

כשמדברים על זמינות, מתכוונים גם למועד ההובלה עצמו. כידוע, חברות הובלות מאופיינות בלוח זמנים עמוס במיוחד, בעיקר בחודשי הקיץ. לכן, אין זה מובן מאליו שהחברה תוכל לבצע משימת הובלה בתאריך מוגדר.

כמובן שבכל מקרה מומלץ לפנות לחברת ההובלות מוקדם ככל האפשר, אפילו חודשים לפני מועד ההובלה הצפוי, ובכך לשפר את הסיכויים שהיא תהיה פנויה ביום הזה. בנוסף, הזמנות ברגע האחרון, אפילו כשהן מתאפשרות, הן כמעט תמיד יקרות יותר, ולכן מומלץ לפנות לחברת ההובלות הרבה קודם לכן.

4. השוואת מחירים

מחיר הובלות מתחיל ממאות שקלים, אך מגיע פעמים רבות לסכום של אלפי שקלים – הכל בהתאם למרחק שיש לגמוע, למורכבות ההובלה ולסוגיות אחרות. אלא שגם המדיניות של חברת הובלות ספציפית משפיעה על המחיר, עם פערים משמעותיים הקיימים בין החברות השונות אפילו לאותה משימה.

המשמעות מבחינתכם, הלקוחות האפשריים של חברות ההובלה, היא שחשוב מאד לבצע השוואת מחירים טרם הבחירה בחברת הובלות. אפשר ואף מומלץ לסמן מספר חברות פוטנציאליות, בהתאם לסוגיות שהובאו מעלה, ולבקש מכל אחת מהן הצעת מחיר.

כמעט אין צל של ספק שההצעות יהיו הכל חוץ מדומות. חשוב להדגיש, עם זאת, שלא רק המחיר צריך לשחק תפקיד, שעה שלפעמים הוא מצביע על רמה מקצועית שאינה מספקת. כמו בכל החלטה צרכנית, תנו גם לחושים שלכם לדבר.

5. ואיך אפשר בלי המלצות?

הצרכן הממוצע, לא רק בישראל, נוטה לבחור בחברות אשר הוא שומע או קורא עליהן דברי שבח רבים ככל האפשר, ולא קשה להבין מדוע. גם כאשר מחפשים חברת הובלות, אפשר בהחלט להיעזר בחוות דעת או בהמלצות: אלו יכולים להיות מכרים שעברו דירה או משרד לאחרונה, אך גם גולשים בפורום אינטרנטי המוקדש לתחום.