הובלה של תנור – הובלת המוצר בבטחה ישירות לביתכם!

תנור הוא אחד ממכשירי החשמל המרכזיים בכל מטבח ישראלי באשר הוא. לכן, כאשר עוברים דירה, ברור כי מעוניינים שהתנור, שמחירו כמה אלפי שקלים, ימשיך יחד איתנו לכתובת החדשה.

כאן בדיוק הרגע בו הבחירה המובנית מאליה היא להיעזר בשירותיה של חברת הובלות, שמצידה חייבת להקפיד על מספר דגשים עיקריים. הנה כל מה שחשוב לדעת על הובלת תנורים.

על הקשיים שבהובלת תנור

כל מי שהתנסה בכך יוכל בוודאי להעיד כי הובלת תנורים נחשבת למורכבת באופן יחסי, אפילו אם מעמידים מנגד מוצרי חשמל אחרים. הסיבה העיקרית הראשונה לכך היא שהתנור, מטבעו, הוא מכשיר גדול במיוחד, אשר גם משקלו עשוי להיות גבוה.

המשמעות היא שההרמה צריכה להתבצע באמצעות אנשים שאינם רק חסונים, אלא גם בקיאים באופני ההרמה היעילים ביותר.

יש להדגיש כי למרות גודלו של התנור, אין צורך להשתמש באמצעי הרמה ייעודיים, דוגמת מנופים, וכמעט תמיד המובילים בהחלט יוכלו לבצע את העבודה בכוחות עצמם – הדבר מקל, במידה מסוימת, על מחירה הכולל של ההובלה.

סוגיה משמעותית אחרת שיש לתת עליה את הדעת נוגעת לחומרים מהם עשויים מרבית התנורים כיום, או ליתר דיוק: לשילוב של זכוכית כמעט בכל דגם ודגם המוצע כיום, וזאת עקב סיבות אסתטיות ומעשיות כאחד. המשמעות היא שחייבים לנקוט בכל אמצעי הזהירות על מנת למנוע מהזכוכית להישרט, או אפילו להישבר, כאשר פעמים רבות מדובר על כיסויו של התנור באמצעי הגנה אלה או אחרים.

תנור כדאי להעביר כשהוא מפורק

תנור מגיע כיחידה עצמאית, אך גם כולל חלקים שונים המאפשרים את הפעילות שלו: בין השאר, מדובר כאן על המסילות, תבניות האפייה או אפילו הרכיבים השונים של מערכת הגז הנמצאת בראשם של תנורים רבים.

המשמעות הישירה של כך היא שעל מנת להקל על הובלת התנור, ניתן ואף מומלץ לפרק אותו לרכיביו השונים. לרוב, אין המדובר במשימה מורכבת יתר על המידה, שעה שאפשר לעשות זאת תוך דקות בודדות.

דגש מרכזי אחר שיש להקפיד עליו הוא על ניתוקו של צינור הגז, המחובר לתנורים, טרם תחילת ההובלות. זאת על מנת למנוע מצב של דליפת גז, שעלולה לשבש באופן מהותי את פעילות התנור, או אפילו להביא לכך שהוא לא יפעל כלל וכלל – בשני המקרים, מדובר על הוצאות אפשריות בגובה אלפי שקלים.

כך מובילים תנור נכון

כפי שנטען מעלה, את הובלת התנור מומלץ להשאיר בידיהם של גורמים מקצועיים הפועלים בתחום ההובלות בישראל. מרבית חברות ההובלות יכללו הובלת תנור בסל השירותים שלהן, בין אם באופן נפרד ובין אם בהובלה של מטבחים, או אפילו דירות שלמות. מחיר ההובלה נע בין כמה מאות שקלים, במקרה של פריט בודד, אך עשוי להגיע גם לאלפי שקלים.

על כל פנים, לאחר שבוחרים חברה אפשרית לביצוע המשימה, רצוי להעביר לאנשיה כמה שיותר פרטים על התנור: דגם, גודל, משקל, אופן חיבור וכיוצא בזה. מידע זה יאפשר לחברה להתכונן למשימה בצורה ראויה יותר. כדי לקבל שקט נפשי, בהתחשב בכובד המשקל שמונח כאן על כף המאזניים (תרתי משמע), אפשר להעניק עדיפות לחברות המציעות ביטוח מלא על הפריטים המועברים.