הובלה עקב רילוקיישן – מעבר לחו"ל

אחד הנושאים המרכזיים בחדשות, בשנים האחרונות, הוא המעבר של ישראלים רבים להתגורר, באופן קבוע או ארעי, באחת ממדינות העולם.

לרוב, מקושר המעבר לסוגיות הנוגעות ליוקר המחיה בישראל, לקשיים למצוא עבודה במקצועות מסוימים או למוסדות ההשכלה האיכותיים הנמצאים מעבר לים. מה שחשוב להדגיש, כשנכנסים לעובי הקורה, הוא שכל מעבר שכזה הוא הכל חוץ מפשוט מבחינה טכנית.

לפניכם כל מה שחשוב לדעת על מעבר לחו"ל, המכונה בעגה המקצועית "רילוקיישן", וכן על החברות המבצעות זאת הלכה למעשה.

אז למה ישראלים עוברים לחו"ל?

הנקודה הראשונה שחשוב להדגיש, ועליה רמזנו מעלה, היא שרילוקיישן עשוי להתבצע למספר מטרות עיקריות.

התרחיש המקובל ביותר הוא אנשים העוברים לחו"ל לצרכי פרנסה, אשר נחלקים כשלעצמם למספר קבוצות.

יכולים להיות אלה אנשים המעוניינים במשרות במקצוע הקיים שלהם, עצמאיים שרוצים לפנות לקהל חדש, עובדי חברה מסויימת שמבצעים את שינוי התפקיד (והמדינה) במסגרת מדיניות החברה וכן הלאה.

מנגד, יש אנשים שהרצון שלכם הוא "להתחיל מאפס", סטודנטים אשר עוברים למספר שנים לצרכי לימודי תואר אקדמי, אנשים אשר עלו לישראל אך שבים למשפחה שלהם מעבר לים וכן הלאה.

על הקושי שבמעבר

בצד החיובי, רילוקיישן עשוי לכלול בתוכו אינספור תמורות, ובכלל זה אפשרות להכנסה מרשימה או לרכישת השכלה מקיפה, גיוון תרבותי, הכרת אנשים חדשים ועוד.

אולם, יש לתת את הדעת על כך שנקודת ההתחלה – המעבר הפיזי לחו"ל – היא הכל חוץ מפשוטה. מבחינת האדם שמבצע את הרילוקיישן, מדובר כאן על מציאת דירה, משימה קשה מאד כאשר פרמטר המרחק משחק תפקיד משמעותי, עלויות אפשרויות גבוהות וכן על הניתוק הצפוי מהמכרים.

חשוב להדגיש כי פעמים רבות, כדי להשלים את המעבר לוקח עימו האדם שורה ארוכה של חפצים אישיים, שאינם בהכרח נכנסים למזוודה או לתיק האישי עימם עולה למטוס.

במילים אחרות: הצורך הוא בשילוח בינלאומי של חפצים, ולעיתים אפילו תכולתה של דירה שלמה. מכיוון שמשאיות הובלה לא יכולות להיכנס כאן לתמונה, מסיבות ברורות, נעשית ההובלה בדרך האוויר או הים, כלומר, באמצעות מטוס או ספינה.

הובלה בראי הבירוקרטיה

כאשר מעבירים פריטים בין מדינות, הרי שמעבר להובלה ה"טכנית", יש צורך גם בהליך בירוקרטי אל מול הרשויות במדינת היעד, שנוטות להחמיר בכל הנוגע לפריטים המוכנסים לגבולותיהן.

לכל מדינה יש הגבלות משלה, ובכולן נדרש הליך מורכב אל מול רשויות המכס, הליך שרצוי מאד שיתחיל חודשים ארוכים לפני שמבצעים את המעבר בפועל.

המורכבות שבעניין נותנת את אותותיה על סוגיה משמעותית אחרת, והיא הפנייה של אנשים לחברות שלא רק מבצעות את השילוח בעבורם, אלא גם מטפלות בכל ההיבט הבירוקרטי שלו. חשוב לוודא שמדובר בחברה מקצועית ומנוסה בתחומה, אשר מכירה את הנהלים במדינה הספציפית ומעמידה לוח זמנים מדויק לביצוע המשימה. ככל שחברה ביצעה יותר שילוחים, על שלל ההיבטים שלהם, כך סביר שהיא תספק מענה מלא יותר.

ראו גם:

הובלה מעבר לים

הובלה אווירית