ביטוח מקיף לרכב – מה צריך לבדוק כשרוכשים פוליסה

רכיב ביטוח מקיף לרכב, הוא הרכיב המרכזי במסגרת של ביטוח רכב. ביטוח המכיל בעיקרון שלושה רכיבים, כאשר אחד מהם הוא חובה, והשניים האחרים הם רשות, כשלא פעם גם נמכרים כחבילה אחת.

ביטוח מקיף לרכב נחשב לרכיב המרכזי והמשמעותי, מאחר והוא כולל בתוכו את מרבית הכיסויים הרלוונטיים לבעל הרכב, לגבי כל היבט ודבר שעלול לקרות לו, בין אם זה במקרים של גניבה, שריפה,  חבלה, נזקין בכוונה או לא בכוונה, תאונות ודברים אחרים. כל נזק שמתרחש לרכב, למערכות הנכללות בו לציוד שנמצא בתוכו, יש לו התייחסות ברכיב של ביטוח מקיף, ולכן הוא משמעותי כל כך.

החשיבות באה לידי ביטוי בשלושה היבטים:

היבט ראשון, עצם ההתייחסות לכל אחד מהמקרים שציינו. אזי שכל מי שניגש לרכוש ביטוח מקיף לרכב, צריך לבדוק לאילו מקרים הפוליסה מתייחסת ובאילו תנאים אפשר לממש אותה.

היבט שני, סוג הכיסויים שהביטוח מציע. לצד כל סעיף בפוליסה יש הסבר כיצד חברת הביטוח מתייחסת אליו ומה סכום הכיסוי שהיא מציעה למבוטח. זה משמעותי, מאחר ואם חס וחלילה קורה משהו והוא מעוניין לממש את הפוליסה, עליו לדעת מה חברת הביטוח תספק לו בתמורה.

היבט שלישי, התייחסות למאפיין הזמן. זה לא מספיק רק שהחברה תספק כיסוי כספי או אחר, אלא יש חשיבות למשך הזמן שהתהליך יתרחש ותוך כמה זמן המבוטח יוכל לקבל את מה שמגיע לו. למשל, אם הרכב נפגע בתאונה, הוא צריך לדעת תוך כמה זמן החברה תספק לו רכב חלופי ולמשך כמה זמן הוא יוכל ליהנות ממנו.

 

מה צריך לעשות לפני שרוכשים פוליסת ביטוח מקיף?

ישנם מספר דברים שעלינו לעשות לפני שנחליט איזו פוליסת ביטוח מקיף תשרת אותנו בצורה הטובה ביותר.

ראשית, עלינו לאפיין את הצרכים שלנו. לא לכל מבוטח יש אותם צרכים. למשל, מי שמחזיק ברשותו רכב חדש, סביר להניח שיידרש לפוליסה יקרה יותר ממי שמחזיק ברשותו רכב ישן. אז ייתכן ולא ישתלם לו להשקיע סכומים משמעותיים, לפי ערך הרכב.

שנית, אנחנו צריכים לבדוק שהפוליסה מכסה אותנו בכל מקרה של תאונה, חבלה, גניבה או נזק שייגרם לרכב מסיבה כזו או אחרת. עלינו לבדוק גם באילו סכומים החברה תכסה אותנו ומה התנאים לכיסוי. כלומר האם יש מגבלות או דרישות מסוימות של חברת הביטוח. למשל, ישנן חברות שיגבילו את התנאים לכיסוי במקרים של גניבה, בכך שאנחנו נתקין מערכות אבטחה יקרות על מנת לצמצם את הסיכוי שזה יקרה ונקטין את הסיכון של חברת הביטוח.

שלישית, יש לבדוק מה גובה ההשתתפות העצמית, והאם משתלם לנו להגדיל או לצמצם אותה. המשמעות היא, אם אנחנו מגדילים, אזי שעלות הפרמיה יורדת, במקרה כזה הכיסוי יהיה נמוך יותר,. מנגד אם נבחר להקטין את סכום ההשתתפות העצמית, הפרמיה תהיה גבוהה אך כך גם הכיסוי של חברת הביטוח.

ביטוח רכב