ביטוח מקיף – האם יש הבדלים בין הפוליסות ומה זה אומר על הצורך בהשוואת מחירים

אחת הפוליסות החשובות ביותר עבורנו, בין אם זה כאנשים פרטיים ובין אם זה כבעלי עסקים או בעלי מקצוע, היא פוליסת ביטוח מקיף לרכב. מדובר באחת משלושת הפוליסות המיועדות לכלי רכב, ואף על פי שהיא נחשבת פוליסת רשות, כלומר, לא מדובר בפוליסה שאנחנו חייבים על פי חוק לעשות, הרי שמאוד חשוב שנרכוש אותה, שכן זה ישתלם לנו כלכלית וכן בהיבטים אחרים.

ביטוח מקיף זו למעשה פוליסה שמתייחסת למקרים של פגיעות רכוש ברכב, עבורן חברת הביטוח מספקת לנו כיסויים לצורך מימון עלויות הטיפול והתיקון הנדרשים. מדובר על מקרים רבים ומגוונים, החל מגניבת רכב, וכלה במצבים של שריפה, פריצות, תאונות, חבלות, נזקים לפנסים, מראות, מקרים של תיקוני צבע ופחחות, ועוד שורה ארוכה של פגיעות שונות אפשריות.

חשוב לציין, מאחר ומדובר בפוליסה שמתייחסת לרכב עצמו, אזי שחברת הביטוח דורשת מאיתנו למגן את הרכב בצורות שונות וכן לטפל בו במוסכי הסדר מטעמה, על מנת שהיא תוכל לבטח אותנו ולספק את הכיסויים הנדרשים על הפוליסה. כלומר, מצד אחד אנחנו נהנים משלל כיסויים בסכומי כסף שונים, אך מצד שני, בשביל שזה יקרה, חברת הביטוח מציבה בפנינו דרישות מסוימות.

מה ההבדלים בין פוליסות ביטוח מקיף?

אנחנו יכולים למצוא שורה של פוליסות ביטוח מקיף מצד חברות ביטוח שונות, כאשר לעיתים חברת ביטוח מסוימת תציע בפנינו מגוון של פוליסות לבחירה וכן היא תציע לנו ולבעלי רכבים אחרים, פוליסות שונות לגמרי לרכישה.

ההבדלים נובעים מכמה סיבות:

ראשית, לכל רכב יש מאפיינים וצרכים אחרים. רכב חדש סביר להניח שיהיה יותר יקר יצטרך ביטוח מקיף שונה מרכב ישן, לעומת זאת רכב אספנים שערכו יקר גם כן, יצטרך ביטוח מקיף אחר מרכב ישן סטנדרטי.

שנית, לכל בעל רכב ולכל נהג יש היסטוריית נהיגה שונה. היום חברות ביטוח מציעות לנו מסלולי פוליסה שונים ומגוונים המותאמים ספציפית לצרכי הנהג. למשל, פוליסות המותאמות לנהגים צעירים, נהגים חיילים, פוליסות המותאמות לנהגים שמשתמשים מעט ברכב לעומת כאלה שמשתמשים בו הרבה ועוד.

שלישית, באופן טבעי, כל חברת ביטוח מנסה לבדל את עצמה בצורות שונות, בשביל שהיא תוכל למכור פוליסת ביטוח אחרת ללקוחות פוטנציאליים. לכן כל חברה תציע לנו ביטוח מקיף שונה ולא בהכרח עם אותם מאפיינים.

למה שווה לעשות השוואת מחירים?

משלושת הסיבות שתיארנו אפשר להבין שאנחנו יכולים למצוא פוליסות ביטוח מקיף במחירים ובתנאים שונים. לכן משתלם לעשות השוואה בין הצעות שונות שנקבל, על מנת שנוכל לאתר את ההצעה המשתלמת ביותר, הן במחירים, הן בתנאים והן בגובה הכיסויים שהפוליסה כוללת.

לשם כך, נפנה אל Wobi, שם נוכל לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות בזמן אמת ולעשות ביניהן השוואה, בשביל למצוא את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורנו.